هنگام خرید CRM چه سوالاتی از خود بپرسیم؟

اگر در حال خواندن این مقاله باشید، احتمالاً یک مبتدی به دنبال CRM هستید. و اگر به برخی از نکات خرید CRM نیاز دارید، به مقاله مناسب رسیده اید. ما می دانیم که انتخاب یک برنامه سرمایه گذاری جدید می تواند دلهره آور باشد. این یک تصمیم مهم است و شما می خواهید آن را درست انجام دهید. با این حال، در اینجا چند سوال عالی وجود دارد که باید از خود بپرسید:

اهداف اولیه شما چیست؟

اهداف شما چه هستند؟ می خواهید سیستم CRM جدید شما چه چیزی ارائه دهد؟ در مورد هرگونه مشکل یا موانعی که در آینده نزدیک یا نزدیک انتضار دارید فکر کنید و برخی از اهداف مدیریت CRM را برای کار تعیین کنید.

تعیین هدف یکی از بهترین کارهایی است که می توانید هنگام سرمایه گذاری در نرم افزار جدید انجام دهید. با این حال، شما در حال تلاش برای انتخاب ابزاری هستید که به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کند، درست است؟

یکی یا دو هدف اصلی را برای ابزار CRM جدید خود مشخص کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است ابزاری برای کمک به شما در افزایش نرخ ۲۰ درصدی در شش ماه آینده بخواهید.

در مرحله بعدی، می خواهید به این فکر کنید که چگونه سیستم CRM می می تواند به شما کمک کند به این اهداف برسد. شما ممکن است به کاهش هزینه ها، یافتن جریان درآمد یا پیگیری اطلاعات تماس مشتری کمک کنید.

CRM در مدیریت و وقت شما صرفه جویی می کند، که می تواند دو هدف اصلی باشد. سازماندهی یک کار دشوار است، اما یک راه حل ارتباطی واحد به شما کمک می کند تا در بالای وضایف روزانه و کانال های ارتباطی باشید.

علاوه بر این، راه حل های ارتباطی منفرد ارزان تر هستند. از هدر دادن پول در این تماس ها و پیام ها خودداری کنید و در عین حال بهترین تجربه مشتری را بدست آورید.

خصوصیات ما چیست؟

اکنون زمان اجرای این استانداردها است. شما می دانید که چه مواردی باید بهبود یابد، اما برای دستیابی به این هدف به چه ویژگی هایی در CRM نیاز دارید؟ همه ابزارهای CRM یکسان ساخته نشده اند و هر یک از آنها ویژگی های مختلفی دارند.

به عنوان مثال، در حالی که برخی از ابزارهای CRM بر روی فرآیندهای عملیاتی تمرکز دارند، برخی دیگر بیشتر تحلیلی یا مشارکتی هستند. این متخصص در CRM، فروش، خدمات و اتوماسیون بازاریابی است. CRM تحلیلی بر تجزیه و تحلیل داده ها متمرکز است و تبادل اطلاعات CRM را تسهیل می کند.

بنابراین، اگر یکی از اهداف اصلی شما اجرای یک کمپین بازاریابی خودکار است، ممکن است ابتدا انتخاب کنید. به همین ترتیب، اگر می خواهید روی جمع کردن تیم های خود تمرکز کنید، CRM بهترین انتخاب است.

آیا CRM به رشد تجارت ما کمک می کند؟

از خود بپرسید، آیا این سیستم عامل CRM به رشد تجارت من کمک می کند؟ به دنبال برنامه هایی باشید که با شروع کار بتوانند رشد کنند و با روند کار و نیازهای رو به رشد کنار بیایند. شما هرگز نمی دانید چه زمانی تجارت شما رشد خواهد کرد.

 CRM چه مدت طول می کشد؟

وقت طلاست. بنابراین اطمینان حاصل کنید که CRM قابل تنظیم است بدون اینکه یادگیری زیاد از بین برود. با شروع شلوغ، ممکن است زمان و علاقه ای برای سرگرمی طولانی مدت نداشته باشید.

CRM را با یک فرایند پیاده سازی ساده و آموزش و پشتیبانی اضافی پیدا کنید. ممکن است برای این کار کمی هزینه اضافی پرداخت کنید اما ارزش آن را خواهد داشت. یادگیری و استفاده از CRM جدید روند سازمان و یادگیری را برای همه اعضای تیم شما بسیار آسان می کند.

فرصت های گزارشگری چیست؟

مهمترین ویژگی CRM امکان گزارش گیری خواهد بود. بنابراین، باید در بالای لیست خرید شما باشد. ابزارهای CRM برای کمک به شما در کسب بینش از داده های شما طراحی شده اند. بنابراین به دنبال ابزاری با تجزیه و تحلیل آسان باشید تا به شما کمک کند در مورد مشتریان و تصمیمات تجاری خود بیاموزید.

قابل درک است که چه کسی باید این اطلاعات را بدست آورد. برخی از سیستم عامل های CRM سطح دسترسی دارند که تعداد کاربرانی را که به دسترسی خاص دسترسی دارند محدود می کند. به عنوان مثال، یک گزارش ممکن است فقط برای ناضران در دسترس باشد. وسیله نقلیه ای متناسب با اندازه و نیازهای تیم خود انتخاب کنید.

آیا ادغام با دیگر نرم افزار ها ممکن است؟

سرانجام، ساختار IT موجود خود را در نظر بگیرید. آیا می خواهید CRM خود را در برنامه دیگری ادغام کنید؟ اطمینان حاصل کنید که CRM با برنامه هایی که در حال حاضر استفاده می کنید سازگار است. ممکن است قبلاً از یک ابزار بازاریابی استفاده کرده باشید. باید بتوانید این دو را ادغام کنید.